Бате!!!!

Използвам това обръщение, защото това „Бате“ значи много повече от премиер, генерал и всякакви други определения, предназначени по-скоро да ласкаят самовлюбените интелигенти, отколкото да подчертават тяхната истинска същност. Това „Бате“ не ти е титла дадена от някоя институция, а определение, което народа ти е сложил и което ако запазиш, то значи, че ще останеш в историята ни редом до най-обичаните български синове, а ако го загубиш, то дори името ти да се среща някога по старниците на учебниците, то ще е повод само за псувни от страна на учениците, че ги карат да зубрят поредния ненужен материал. Ти, Бате, си единствената ми надежда да се върна отново в България, а това е най-голямото ми желание. Аз не искам някой ден потомците ми да споменават, че родът им произлиза от България като някаква екзотична подробност от биографията им, а искам когато кажат, че предците им са Българи, да се гордеят с това. Аз не искам децата и внуците ми да учат латинската, гръцката или други азбуки, а да не знаят българската. Аз не искам някога, когато правнуците дойдат на гроба ми, да не могат да прочетат името ми. И всичко това, Бате, зависи от теб, от твоята сила и твоята твърдост. Не се страхувай че ще те намразят 200 000 ако ще те заобичат милиони. От тебе зависи дали България ще се възправи или окончателно ще легне на смъртния одър. Припомням ти едни думи писани от Апостола до Филип Тотя: „Брате, ние не отказваме помощта и от дявола, но имаме си предначертание.“ Така и ти – приемай помощ от всекиго, но не прави компромиси с предначертанието си защото много ще са тези, дето ще поискат нещо в замяна за да ти помогнат, а тука залога е голям, залога е бъдещето на България. Не се огъвай под натиска на популистите, които до вчера ограбваха безнаказано страната ни. Прави реформи и обяснявай на хората защо. Обяснявай, спори, повтаряй, потретвай, не се уморявай отново и отново да разясняваш защо правиш това или онова. Продължавай да громиш мафията – политическа, икономическа и др. и знай, че не съдиите са виновни за това че пускат тези, които си хванал, а законите. Защото законите, по които се съдят в днешно време престъпниците, са създадени именно от тези престъпници точно затова – за да не могат да ги осъдят. Промени законите и натири наглите мутри, октоподите, факирите, лапачите и политическите продажници там, където им е мястото – в зандана. Нека твоите закони един ден да се изучават редом с тези на Крум Страшни. Българите, Бате, са търпеливи, но са на изчезване. Затова работа трябва – работа. Аз, Бате, стоя зад теб и те подкрепям, и ти вярвам, а това е много за един народ възпитаван в безверие. Ще потърпя още малко, но искам, Бате, да видя лицата на тези дето ни ограбиха и прокудиха, искам да ги видя как надничат иззад решетките, така както аз надничах от илюминатора на самолета, когато напусках България. Аз знам, че мнозина ще ме упрекнат, че съм избягал, но на мен сърцето ми е там . . . в България и болката, и мъката които изпитвам по нея, по родното си място, не могат да се откупят с нищо. Нека знаят, че те там, може и да са бедни и да страдат, но знаят, че са българи, а ние прокудените… Ние сме насмешката и съжалението в очите на цивилизованите народи. Затова, Бате, пази го това „Бате“, защото загубиш ли го, то значи и ние сме загубени.