„Цените на които ИКЕА ще продава своите продукти на българският пазар са още едно от многобройните доказателства за стабилността на българската икономика и успешната правителствената политика в сферата на доходите на българските граждани – заяви вицето Дянков на среща с шведски представители на фирмата – В никоя друга страна от уж по-развитата икономически Европа, ИКЕА не може да си позволи да продава на толкова високи цени на колкото продава в България. Това е поредното доказателство, наред с по-скъпите телефонни разговори, по-скъпите кредити, по-скъпите имоти, по-скъпите храни и продукти от първа необходимост, по-скъпите цени на горивата, на енергоносителите и т.н., за това, че българинът не е на последно, а на първо място по доходи в Европейският съюз. Смятам това признание за особенно ценно, още повече, че то идва в един важен предизборен момент и ни дава още един силен коз в политическата надпревара. Дори и за най-крайните икономически експерти критикуващи нашето правителство е ясно, че няма как една компания да продава продуктите си в България на цени по-високи отколкото в целия останал свят, ако смята, че потенциалните и купувачи не могат да си ги позволят. Още веднъж искам да благодаря за това признание за стабилността на българската икономика и благоденствието на българският народ.“

От своя страна шведските партньори изразиха своето задоволство от направената инвестиция и очакваните печалби: “ Ние отдавна наблюдаваме българският пазар и действително ни отне много време за да проумеем логиката на икономическите действия на българите. В крайна сметка достигнахме до извода, че българите са готови да гладуват и да мизеруват, но да се издокарат с някакъв атрибут, който им се пробутва като марков. Не случайно почти всеки юноша в България е с последен модел телефон, маркови маратонки, фешън блузка, само и само да постигне визията която според него го прави вървежен сред връстниците му. Открихме, че все по-малко българи разчитат на придобивките си, а не на интелекта  си, за да получат признанието и вниманието на околните. Те са готови да дадат и последният си залък, за да не останат по назад от съседите си, или да впечатлят човека когото харесват, като си купят нещо с което той се пъчи или държи да притежава. В България никога не е имало бойкот на каквато и да е стока, услуга, търговска марка или верига, независимо от качеството и цената им, именно защото българите се страхуват да не ги сметнат за бедни и аутсайдери. Ние знаем, че е достатъчно един българин да си купи наш продукт и да се похвали на познати и съседи, за да станат и те наши клиенти, та да видят другите, че и те не са от по-долна ръка хора. Очакваме големи печалби и призоваваме българите : „От глад умри, но от ИКЕА си купи.“

Advertisements