Аз знам, че има два въпроса, които ви интересуват: „кой съм?” и „какво искам?” Ще ви отговоря просто: аз съм човек. И искам да живея.

За вас тези отговори са безсъдържателни, празни и кухи. За мен те са най-пълноценният и съдържателен отговор, който мога да ви дам. Не ме разбирате, дразните се, понеже мислите, че ви се подигравам. Не сте доволни, защото за вас тези думи не означават нищо, а според мен обясняват всичко. Но вие искате подробности, а аз не бих могъл да бъда по-изчерпателен. И все пак, ще се опитам да ви обясня:

Вие сте покварили човека с хиляди заблуди – дотам, че сами сте станали техни пленници, и без да знаете в кои от тях той вярва и на кои служи, нито можете да си изградите мнение за него, нито знаете как да общувате. Когато се срещнете с някой човек или чуете за него, първото нещо, което правите, е да го причислите към някоя от многобройните групи, да го класифицирате според общоналожените  в обществото представи. Успеете ли, сте спокойни – вече знаете, дали е от вашата група или от противниковата. Дали да го възхвалявате, или да го оплювате. За вас това е важно. Важно е да можете да разделяте хората според заблудите, които сте им наложили, за да можете да ги управлявате, да ги противопоставяте, да ги използвате. Вие никога не бихте приели, че човекът може да е просто човек. Тази мисъл ви плаши, защото тя би отнела вашето превъзходство, съществуващо единствено на базата на заблудите, които сте наложили над хората. Вие се страхувате да видите общото между вас и мен, между вас и който и да е – вие търсите разликата, а аз я отхвърлям. Вие искате да бъдете нещо повече, а аз желая да бъда това което съм.

Аз съм отхвърлил заблудата на религиите. Аз не вярвам в Бог, аз вярвам в човека. Аз се отскубнах от вашите опити да контролирате живота ми, давайки ми абсурдното обещание, че ако бъда послушен ще бъда възнаграден след като умра. Религиите са зло, те настройват хората едни срещу други, карат ги да се избиват, в името на това жреците им да имат все повече послушници. Няма по-голяма гавра с разума от тази да пращаш на смърт човек в името на неговото спасение. И така, аз отхвърлям религиите и не ще да изброявам всичкото зло, което те са донесли на човека.

Аз отхвърлям държавата. Това изкуствено образувание, в чието име са загинали милиони хора. Аз го ненавиждам. Наистина ли са нужни граници? На кого служат те? Кого защитават? Човек от човека, или пазят да не би чуждите заблуди да вземат връх над тези, които вие сте наложили, и така да се стопи властта ви? Когато две армии застанат една срещу друга, кой воюва всъщност, хората или заблудите, приели формата на доктрини и втълпени в съзнанието на човека?

Аз отхвърлям всяка една форма на управление, независимо от имената, с които ще я наречете. Аз отхвърлям вашето право да ме управлявате въз основа на това, че някой друг е гласувал вие да го управлявате. За мен вие сте нелегитимни, вашите закони, укази, правила не важат. Те важат само за тези, които сте успели да заблудите, че без вас, без вашите грижи, без някой, който да ги управлява, светът им ще рухне. Аз знам, че за вас е важно човек да се определи като ляв или десен, като демократ, социалист или националист – важното е да бъде всичко друго, но не и просто човек. Защото вие, когато се наложи, можете много бързо да смените едното си амплоа с друго, а и знаете, че в самата си същност всички тези наименования са просто прикритие за стремежа ви към властта и че хората, попаднали в плен на вашите заблуди, ще се лутат като пилци от една политическа партия към друга, от един строй към друг, без да осъзнават, че всъщност всяко управление има за цел да ги управлява през времето на целия им живот. И то да ги управлява в интерес на управляващите и техните приближени.

И накрая, аз отхвърлям най-силното ви оръжие – парите. Това оръжие е по-коварно от религията и по ограничаващо от държавата. Чрез него вие сте успели да поробите всички и да ги държите в подчинение. Парите успяват да пречупят всеки, изплъзнал се от останалите ви капани. Но аз ви казвам – вижда се краят им, защото дори и вие попаднахте под тяхното влияние. Вие накарахте хората да повярват в тяхната сила и всемогъщество, да повярват, че всички проблеми се решават единствено и само с пари, че самият живот е нищо без парите,. . .  и им ги отнехте. Сега попадате под ударите на разгневената тълпа – тълпата, вярваща в силата на парите. Те чупят, палят и убиват в името на парите. Те идват при вас, за да вземат това, без което ги научихте, че не могат да съществуват. Те искат да живеят, но не могат да си представят, че могат да живеят без пари. Вие ги научихте на това и сега ще си понесете последствията.

Вие превърнахте парите в символ на свободата, докато всъщност те са истинската спирачка за човешкия прогрес. Именно чрез тях вие успяхте да си отредите ролята на богове, решаващи кой ще живее и кой ще умре. Именно чрез тях вие направлявате развитието на човечеството по начин, нямащ нищо общо с истинският прогрес, а единствено следващ пътя на печалбата. Вие накарахте всички да работят за пари, да творят за пари, да учат за пари, да вярват, че действията им са смислени единствено и само, ако носят печалба. Да градят своето самочувствие върху дебелината на портфейла, да вярват, че живеят, само ако могат да си купят нещо, и че с пари може да се купи всичко. Да, вие изпразнихте живота от съдържание, за да го изпълните със заблуди. Вие почти успяхте да унищожите човека.

Но днес, точно когато сте най-силни, когато сте на крачка от абсолютния контрол, вашата система се пропуква и показва истинското си лице. Човекът се отърсва от заблудите, от оковите на вековните догми, и се ражда наново. Битката за човека тепърва предстои. Заблудите ще бъдат отхвърлени, оковите – строшени, светът ще поеме по нов път. За мнозина все още пътят е неясен, мнозина се страхуват да отхвърлят изцяло правилата, по които сте ги дресирали, мнозина все още не подозират какво представлява тяхната същност. Мнозина все още вярват, че е достатъчно само да ви сменят с други, по-добри и по-смели, и да запазят правилата такива, каквито вие сте ги изградили, но това само ще удължи процеса на осъзнаване и ще го направи по-болезнен.

А всъщност всичко е толкова просто, толкова лесно, толкова ясно, че никой не вярва, че е възможно да е така. Живели столетия сред правила и заблуди, ограничаващи тяхната човешка същност, хората са забравили как да общуват по-между си, как да се обичат искрено, как да си помагат безкористно, как да работят заедно. Мнозина все още не могат да приемат, че дълбоко в себе си хората, които ги заобикалят, са същите като тях, имат същите стремежи, същите усещания, че изпитват същите чувства. Все още има хора възприемащи останалите единствено въз основа на изкуствено наложени признаци, като религия, националност и богатство, и това ги обърква и им пречи да бъдат щастливи заедно с всички.  Мнозина все още не осъзнават, че именно вярата в силата на тези признаци позволява на малцина да ги управляват и да определят бъдещето им, че именно чрез тях тези, които искат да им служите, осъществяват древното правило “Разделяй и владей.”

Запитвали ли сте се какво ще стане, ако утре повярвате в Човека, а не в Бога. Ако откажете да признаете всяко право, всеки закон, наложен ви от властта, и започнете да се вслушвате единствено в гласа на сърцето си. Ако замените парите с човешка взаимопомощ и солидарност. Аз знам: тези които са окупирали властта, които са решили, че са ви поробили завинаги, те ще бъдат низвергнати от своето положение и ще бъдат принудени или да станат човеци, или да умрат.

Лесно е, единственото, което трябва да направите, е да вярвате в човека и в нищо друго, да вярвате в себе си, да повярвате, че действително сте разумно същество, а не кукла, осъдена на живот. Защото днес, благодарение на заблудите, животът за мнозина е мъчение и наказание, а всъщност той е единствен и незаменим, и надали ще имате друг шанс да изпитате това, което е неговата същност, а именно да се насладите на красотата на Вселената, да се чувствате жив, да се чувствате човек.

Започва епохата на залеза на Капитала. Започва епохата на Човека – такъв, какъвто е в своята същност: разумно същество.

 

Подкрепете блога:

chergar1b01index

