1257580_375_282_4x3Препубликуваме едно интервю на кандидатката за евродепутат  г-жа Евгения Банева, дадено за реномираното българско издание на списание „Forbs“. В него, бъдещия глас на българските олигарси в Европарламента, лицето на българския бизнес и гордостта на българската пластична хирургия, както я определят от журналистите от списанието, развива свободно и подробно своят умствен потенциал и излага по един непринуден начин същността на своето политическо послание към избирателя. Послание, което остана нечуто от българския избирател, поради ограниченото време на дебатите в електронните медии, като телевизия и радио. Настанете се удобно и потънете в дебрите на висшата олигархическа мисъл. Приятно четене:

– Г-жо Банева, защо решихте да се кандидатирате за евродепутат?

– Честно да ви кажа не знам, случи се изведнъж, докато седях пред огледалото и се наслаждавах на своя образ. Когато се погледнах, изведнъж осъзнах, че мога да бъде нещо много повече от това, което съм в момента. Осъзнах, че е глупаво да не продължавам да се развивам и, че мога да помогна на своя съпруг, който от известно време изпитва трудности с усвояването на евросредства, именно като стана евродепутат. Когато му казах своето намерение, той го прие дори по-ентусиазирано от мен и веднага свика нашия кръг от бизнес приятели, с които да обсъдим политическата платформа на моята бъдеща политическа кариера. В мен те видяха надежда да се отърват от посредничеството на продажните български политици и „проектът Банева“ както ме нарекоха, да бъде техният глас в Европарламента.

– Това е една доста отговорна задача с която сте се нагърбили. Досега никой не е се е осмелявал да застане открито пред избирателя и да каже „Аз съм лицето на българската олигархия, гласувайте за мен.“

– Е, аз освен красива, съм и много смела жена, а бизнесът ме е научил и да съм достатъчно гъвкава, затова и не използваме понятието „олигархия“ в нашата политическа платформа, а по-представителното и широко прието понятие бизнес, в този смисъл, аз ще бъда лицето на българския бизнес в Европа.

– А как приемате конкуренцията с Делян Пеевски, който също е сочен за част от българската олигархия. Вашата кандидатура не е ли някакъв признак за разцепление сред българските олигарси?

– Г-н Пеевски предаде българската олигархия, той открито премина на страната на политиците и дори се опитва да използва това в наш ущърб, като ни притиска, чрез политическите средства до които получи достъп след влизането си в политиката. В този смисъл той е заплаха за българските олигарси и аз съм единствената надежда на олигархията да се пребори с него на трибуната на Европарламента.

– Нека да се върнем на вашата политическа платформа, смятате ли, че евентуален ваш успех в евроизборите ще помогне на българските граждани да се почувстват повече европейци?

– Сакън, на българския бизнес не му трябва българите да стават европейски граждани, на българския бизнес му трябват работници.

– Извинете, но не ви разбирам и в момента в България има множество безработни, как при това положение ви трябват работници?

– Много е просто, откакто влязохме в Европейският съюз, постоянно разни зли сили тръбят колко голяма била разликата между възнагражденията в Европейският съюз и България и как трябвало задължително, ако искаме да сме европейци доходите на българските граждани да се изравнят с европейските. Мнозина българи заминаха зад граница, за да търсят такова възнаграждение, каквото според тях трябва да получава един европеец, за какъвто те се смятат и Българската държава, която е инвестирала в тяхното образование остана без качествени работници, защото именно най-качествените работници, най-добрите специалисти първи я напуснаха. Разбира се това се отрази най-много на нас, на бизнеса, защото тези работници са ни необходими, ако искаме да печелим и да правим бизнес в България. Тази тенденция всяка година се увеличаваше, докато през последните години обхвана дори ниско квалифицираната работна ръка, което изправи българския бизнес на ръба на пропастта. Вече всички работници искат да са европейци, а това е огромна заплаха за качеството на нашия живот. Нали разбирате, че за да удовлетворим техните желания, ние трябва да откъснем от собствения си залък. Ето, самите ние с мъжа ми слязохме от частния си самолет и се качихме на майбаха, до къде трябва да стигнем, за да се нормализират нещата? Направо тръпки ме побиват като се замисля.

– И как смятате да върнете българските граждани от чужбина за да станат ваши работници?

– Но кой ви говори за връщане?! Нека да вървят на майната си, ще ме прощавате за грубия израз, но наистина съм много развълнувана. Да се стремим да ги върнем, би било пагубно за нас. Как ще промените мисленето на един човек, живял в Западна Европа, работил там, научил се на законност и ред, на добри условия на труд, на по-високо заплащане, на строго регламентирано трудово и социално законодателство? Как? Не можете. За да удовлетворим неговите искания ние ще бъдем принудени да изпразним банковите си сметки. Не, не, това не е нужно, дори моята политическа платформа включва идеята за забрана завръщането на тези лица в България. Нека си стоят там и да не внасят смут тук.

Моето европейско виждане е друго. Аз многократно го повтарях по време на предизборните дебати, но явно не сте го разбрали. Ние българските олигарси, чието лице съм аз, искаме, както границите на Европа са отворени за българите, така границата на България да бъде отворена за виетнамци, китайци, индийци, за всички които биха искали да работят при нашите условия в нашата държава. Аз мисля, че българите, които се смятат за незаменими, ще се учудят колко много кадри и то специалисти има по-света, които с радост биха работили при условията от които нашите граждани се оплакват. Ето откъде ще дойдат работниците, работници които търсят работа, а не такива, които искат да са европейски граждани.

– Смятате ли, че ще бъде по силите ви да прокарате подобна политика в Европарламента?

– Не си правя илюзии, знам, че ще бъде трудно, но аз съм борбена натура, а разчитам и на неустоимия си женски чар.  Ако обаче, по някаква причина не успея имаме и резервен вариант. Важното е все пак, че нашите възгледи, мотиви и идеи, ще получат европейска трибуна – гласът ни ще се чуе в Европа.

– И какъв е той?

– Ако българите не искат да бъдат наши работници и да изоставят глупавите европейски перспективи и, ако Европейският съюз не ни разреши да се внесем работници, ние сме решили да използваме маймуни.

– Ъъъ . . .?!

– Маймуни, маймуни. Днес науката и техниката напредват с огромни темпове. Машините и съоръженията стават все по-сложни, но все по-елементарни за управление. Аз с часове съм наблюдавала работата на различни съвременни машини и щуращите се около тях работници и смятам, че те лесно могат да бъдат заменени от маймуни(работниците). Заблуда е, че съвременните машини изискват някакви особени познания и умения за да се работи с тях. Знания и умения се изискват за тяхното конструиране, но за работата им, просто трябва да се научиш да натискаш две копчета, за пускане и за спиране, от там нататък машината всичко върши сама. Ние българските олигарси нямаме намерение да инвестираме изкараните си с пот пари в научно-развойна дейност, там печалбите са малки, несигурни и идват след дълги години на изследвания. Ние искаме да развиваме производство, за производство са необходими машини, а на най-новите машини са им достатъчни и добре обучени маймуни.  Ще наемем по един дресьор и с десет маймуни ще правим чудеса. Без заплати, без осигуровки, без каквито и да е ангажименти, освен храна. Така ще увеличим печалбите, ще намалим разходите и ще станем конкурентоспособни, защото ще ползваме най-евтиния възможен труд.

Разбира се не очаквам всичко да мине гладко. Защото има много заблудени граждани, смятащи се за европейци, които от нямане какво да правят се занимават с правата на животните, но смятам, че ще успеем да преодолеем тяхната съпротива.

– Аз наистина съм потресен от вашите политически идеи . . .

– Да, моите идеи са смели, но нали именно това се иска от един кандидат за евродепутат, да гледа смело в бъдещето.

– А какво друго включва политическата ви платформа?

– Усвояването на еврофондовете. Това е другата точка, по която неумолимо ще се боря. Смятам, че българските олигарси са ощетени от непосилните изисквания за достъп до еврофондове, а и самите еврофондове са прекалено малки за нашите амбиции. Мисля, че всякакви изисквания за отпускане на евросредства за българския бизнес трябва да отпаднат, а най-добре ще е, ако въобще отпаднат изискванията към бизнеса да развива бизнес и направо да ни дават парите да ги разпределяме по-между си, а не да играем тука някакви театри. Така ще си спестим множество главоболия, а печалбите ще бъдат максимално възможните и от там икономическият растеж също.

– И накрая, защо очаквате българският избирател да гласува за вас?

– Как защо, защото е глупак.

Подкрепете блога:

chergar1b01index