655-402-stanishev

Лидерът на БСП, Сергей Станишев, даде откровено интервю за партийният вестник „Дума“, в което разкрива пред разочарованият електорат на партията, защо не е подал оставка след изборите, както и подробности от личния му живот накарали го да поеме пътя на социализма. Интервюто е пореден опит на Станишев да се обърне към редовите социалисти и да ги призове да подкрепят партията и социалистическата идея на предстоящите предсрочни избори. Публикуваме интервюто без съкращения:

– Г-н Станишев, нека да започнем с въпроса, който вълнува огромната маса от редовите български социалисти, „Защо не подавате оставка от поста лидер на БСП“?

–  Вижте, оставката е капиталистически прийом, измислен за да могат алчните буржоазни политици, да се оттеглят безнаказано и леко, след като са сътворили на политическата сцена безобразия, след като са крали, ограбвали и изнудвали своите избиратели. Защото е най-лесно да хвърлиш оставката и да оставиш на друг да оправя стореното от теб. Оставката не е признак на чест, а на безчестие, не е доказателство за смелост, а за слабост, не е инструмент за поемане на политическа отговорност, а напротив – абсолютна безотговорност. Сами разбирате, че един социалист няма как да хвърли оставка сам, това би означавало, че той е слаб, безволев и не заслужава гласуваното му доверие. Ние социалистите, се оттегляме от постовете с които са ни натоварили нашите другари, само по тяхно решение, а не по свое собствено. Аз сам, не мога да реша да подам оставка, без тя да ми е поискана, не просто от отделни членове, но от болшинството български социалисти, защото противното би било акт на предателство, спрямо гласуваното ми доверие.

Аз мога много лесно да подам оставка и да оставя партията да се оправя сама в настоящето тежко положение, положение за което несъмнено аз самият също имам някаква вина. Но все пак това положение, не е плод на някакви злоупотреби с власт, на некадърност или лични амбиции, а на трудната медийно-информационна война в която пребивава съвременното общество, от което и социалистите са част. Казвам „война“, защото наистина през последното десетилетие, ролята на информацията, става все по-голяма, достъпа до нея все по-бърз и лесен, а от там и възможностите за манипулация. Ние социалистите не сме свикнали да манипулираме, затова и изгубихме битката за съзнанието на избирателя, ние сме свикнали да говорим откровено, прямо и без празни обещания. За съжаление обаче, нашите избиратели бяха повлечени от лавината гнусна дезинформация изсипана по наш адрес и съответно обезкуражени от лъжите, не излязоха да гласуват на последните избори.

Така че оставката не е инструмент на истинския социалист, какъвто съм аз. Аз може да искам да подам оставка, но над моето желание е нуждата на социалистите като цяло и самият социалистически идеал. Социалистът не взема решения сам за себе си, ако е истински социалист. Кой от великите идеолози на социализма е подавал някога оставка – Маркс, Енгелс, Благоев, Димитров, Ленин, Сталин, – кой? Никой, всеки е правил грешки и всеки се е учил от тях, и колкото повече грешки допускаш, толкова повече се учиш. Това е социализма, да се учиш от грешките си, да ги анализираш и след това вече по-мъдър, да поведеш социализма към победа. Другото е бягство, а Станишев не е беглец, а боец. Затова оставка няма и няма да има. Затова се радвам, че и моите приближени, екипа от хора които съм избирал един по един, нито един от тях не подаде оставка – истински социалисти. А тези, които подадоха, те не са социалисти, а агент провокатори на капитализма. Те най-добре се виждат във времена на криза и именно във времена като днешните БСП се прочиства от такива гнусни капиталистически лекета.

– Разбирам, че вие гледате на себе си, като на завършен социалист, да не кажа съвършен, но как ще спечелите доверието на своите избиратели, като познавате техните проблеми само от разказите им, и от теоретичните постановки на идеолозите на социализма? Самият вие, трудно може да се причислите към класата на пролетариите, още повече, че нямате и един ден трудов стаж сред редиците на пролетариата.

– Това действително на пръв поглед е така, но само на пръв поглед. Всъщност аз олицетворявам, аз съм, социалистът на бъдещето. Социалистът такъв, какъвто щеше да бъде днес, ако социалистическият блок не се бе разпаднал. Защото с промените от 89г. развитието на социалистическото общество бе върнато на един етап, които смятахме, че сме преодолели успешно. Да, капиталистите успяха да ни препънат и да ни върнат там, откъдето започнахме. Те направиха от свободният редови социалист трудещ се за благото на родината, пролетарий борещ се за собственото си оцеляване. А пролетарият не е осъзнат социалист, затова и днес ни е толкова трудно да стигнем до него, да го ангажираме в класовата борба, защото отново трябва да преминем през етапа на идеологическото образование и пропаганда.

Но да се върна на въпроса ви, аз съм дете на завършени социалисти, отгледан съм и съм възпитан в духа на социализма, на неговото превъзходство и светло бъдеще. Аз не съм подготвян да работя за приобщаването на пролетарии към социалистическия идеал, защото се предполагаше, че такива при зрелия социализъм няма да съществуват, аз съм възпитаван да водя зрелите социалисти към осъществяването на комунизма. Сами разбирате, че идеологическата ми подготовка, мисленето ми са на едно по-високо равнище на развитие от това на съвременното общество. Кой е предполагал от моите родители, от учителите ми, че аз ще трябва да познавам проблемите на пролетариите, че самият аз трябва да живея живот на пролетарий, за да бъда приет сред тях? Сега си давам сметка, че действително това ми пречи да спечеля доверието им, но от друга страна, аз мога да служа за жив пример, какво бъдеще го чака всеки пролетарий, който прегърне идеята на социализма и я подкрепи на изборите, така щото да спечелим абсолютно мнозинство и да получим мандат за осъществяване идеите на социализма. Искам да кажа на всички, които се чудят дали да гласуват за БСП на предстоящите избори – гласувайте, ако искате вашите деца да живеят, да се чувстват и да бъдат осъзнати социалисти, като Сергей Станишев.

– Отговорът ви, ми отвори очите, затова колко много е изгубил социализма от събитията през 89г. и сега наистина гледам на случващото се по различен начин, благодаря ви! Но все пак, за да сме докрай искрени пред избирателя, бих искал да ви задам един личен въпрос, ако позволите?

– За истинския социалист няма такова понятие като личен живот, целият живот на социалиста принадлежи на социалистическото общество, целият му живот е отдаден в служба на реализирането на социалистическия идеал. Така че спокойно можете да зададете въпроса си, защото всичко което върша е в името на победата на социализма.

– Благодаря ви! Честно казано бях малко притеснен, но сега и аз самият осъзнавам, че между социалисти, между другари не може да има граници обозначени като лично пространство. Въпросът, който вълнува не само мен, е защо лидерът на българските социалисти избра да се обвърже с жена, която е била съпруга на основателя на Първа частна банка, Венцислав Йосифов, човек който разруши съдбите на стотици хиляди българи избрали да му поверят спестяванията си. Именно неговата банка раздаваше необезпечени кредити на мнозина от днешните олигарси, вземайки от спестяванията на отрудените българи, а вие взехте Моника Йосифова за своя съпруга. Как ще обясните това, нима ще отречете, че в момента се ползвате от парите на жена си, пари заграбени от същите тези българи, които искате да гласуват за вас?

– Признавам, че дължа обяснение на този на пръв поглед необясним факт. Отново ще кажа, че животът на социалиста принадлежи на социалистическата идея, а не на самия него. Именно погледнато от този ъгъл, вие ще разберете, че моето решение да се обвържа с Моника Йосифова, бе продиктувано от най-висш социалистически дълг. Аз можех да избера да остана с Елена Йончева, жена която постоянно рискува живота си в търсене на истината относно случващото се в горещите геополитически точки по света, но това би бил един лукс, който истинския социалист не може да си позволи.

Аз избрах Моника, защото тя е предизвикателство за всеки социалист. Моята цел бе, да направя от нея завършен социалист. Да я спася от заблудите на капитализма, от егоизма и алчността, от прегрешенията на нейната младост. Нима бих могъл в личен план, да избера по-трудна задача от тази? Тя, жената която се бе отдала на един банкер в името на собственото си егоистично щастие избра да бъде с мен, социалистът от бъдещето. Имали ли по-голяма победа за социализма от тази? Има ли по-голямо признание за силата на моята идейна подготовка? За способността ми да убеждавам? Че аз, на предстоящите избори ще накарам и мъртвите души от списъците да гласуват за мен, за БСП.

И разбира се, парите за които намеквате, ще бъдат върнати обратно на социалистическото общество, те ще бъдат инвестирани до последната капка в бъдещето на социализма, в бъдещето на моите деца, които ще са социалисти от трето поколение и ще бъдат призвани да завършат това, което баща им не успее да постигне. Аз съм уверен, че те ще управляват не бъдеща социалистическа България, а бъдещият социалистически Европейски съюз и затова ще вложа всичко откраднато от хората в тяхната идейна социалистическа подготовка.

– Удивително! Сега наистина съм спокоен за бъдещето на България. Но бихте ли ми обяснили, как се съчетава социализма с частния бизнес, които въртят мнозина от депутатите и висшето ръководство на БСП, с олигарсите които ви подкрепят и финансират?

– Много просто. На всички е ясно, че днес живеем в капиталистическо общество, по тази причина, ако искаме да оцелеем трябва да се съобразяваме с този факт. Да, мнозина от нашите кадри имат частен бизнес, мнозина успяха да натрупат огромни капитали, но въпреки това те останаха социалисти, това не ви ли говори нещо?

– Че ни лъжат и манипулират, за да гласуваме за тях, а те да трупат богатства?

– Глупости, пълни глупости! Всеки социалист днес е длъжен да е капиталист, да развива частен бизнес и да трупа колкото се може повече имущество и финансов ресурс. Не разбирате ли, че всеки лев в повече в джоба на социалиста, е лев по-малко в джоба на капиталиста? Всяко имущество, което стане собственост на член на нашата партия е спасено от алчните ръце на капитала и при победата на социализма, победа, която би могла да се случи още на следващите избори, ако спечелим пълно мнозинство, това имущество ще бъде доброволно национализирано и върнато на държавата и социалистическото общество. Затова, колкото по-богати социалисти имаме в редиците си, толкова по-близо сме до крайната победа на социализма. Да живеят социалистическите олигарси!

– Аз съм възхитен! Вие действително сте уникална личност, социалист от световен, от галактически мащаб. Все пак, няма ли да поискате нещо за себе си?

– Откровено казано имам една мечта, искам, когато умра, да ми бъде изграден Мавзолей и този мавзолей да бъде в центъра на Брюксел пред Европейския парламент. Това ще бъде признание не само за мен, но признание за победата на социализма и когато бъдещото европейско социалистическо общество развие своя научно-технически потенциал, да разполага с генетичен материал, така че да може да ме клонира и моите клонинги да работят за бъдещето на световния, галактическия и вселенски социализъм.

Подкрепете блога:

chergar1b01index

