618x346

„Няма специалисти“ изрева, изригна, възстана и се изпразни българският бизнес елит в лицето на Методий Свинесчиев, по време на гостуването му в петъчното вечерно ток-шоу „Париняма“ по националната телевизия. Но нека ви представя този израстък пръкнал се в средите на българския бизнес. Г-н Методий Свинесчиев. Г-н Свинесчиев е председател на организацията „Крадци работодатели и индустриалци тъпанари с вили на остров Крит“ съкратено „КРИТ“. Той е прилежно зализан по подобие на любимата си филмова звезда играеща топ мафиот в любимия му филм и дори скъпият му телефон звъни с култова мелодия от филма. Но да не мислите, че само телефона му е скъп, скъпи са му обувките, дрехите и личните автомобили, да не говорим за имотите които притежава. И за да не се зблуждавате, длъжен съм да уточня, че те не са му скъпи защото ще плаче за тях, ако им се случи нещо, а защото струват много пари, толкова колкото няма да ви плати, ако сте му работник през целия си безсъзнателен живот.

Нека да се върнем обаче към неговото словесно изгригване съпроводено с изпразване на целия му умствен потенциал в отворените уста на водещия на петъчното вечерно ток-шоу „Пари няма“. Въпросното изригване с изпразване бе предизвикано от непредизвикания въпрос на водещия „Какво е измислил българския бизнес в лицето на организацията която представлява по отношение на проблема с липсата на кадърни специалисти, които да бутат българската икономика, движена от българските крадци работодатели и индустриалци тъпанари?“

– Нищо – изрева вбесеният шеф на КРИТ, като зализаната му коса щръкна от възмущение, придавайки на главата му вида на свит таралеж. – Нищо, какво можем да измислим, когато тук става въпрос не за мислене, а за идеали. Нашите така-наречени специалисти са днешните еничари, продаващи се за пари на чуждите бизнесмени. Днес емигрант е равнозначно на еничар. Българският бизнес е заплашен да попадне под робството на алчността на собствените си работници, особенно на специализирания персонал. Да ние вече говорим за робство, не за присъствие на специалисти в нашите фирми и предприятия, те искат да ни поробят със своите различни виждания, морал и претенции, те се опитват да ни наложат абсолютно неприемливи за нас обичаи, като този на постоянното актуализиране на заплатите.

А знаете ли защо няма специалисти, защото те не са специалисти. Как може да наемеш специалист, който да изпълнява твоите идеи и желания и той да ти говори, че това което искаш няма как да стане, заради някакви си закони на физиката, химията, механиката и природата, които той бил учил? На какво ги учат в тези училища, само да се съобразяват със законите ли? Че аз, ако се съобразявах със законите, днес нямаше да съм това, което съм. Аз съм го наел като специалист, за да му казвам какво да прави, а днешните специалисти не могат да го разберат това. Щом не може да изпълни поставените му от мен задачи, понеже влизали във разрез със законите на Вселената, какъв специалист тогава е той? Знаете ли какъв, некадърен, алчен за пари?

Един такъв дори ме попита, как може да давам хиляда лева на вечер за курви, а на него пак толкова, но за цял месец? Разбирате ли, той е толкова прост, че дори това не може да разбере! Защото разликата между него и курвата е, че тя изпълнява безпрекословно и точно с усърдие и себеотдаване всичките ми сексуални желания и фантазии, а той не може да изпълни нито една от поставените му от мен задачи, а само се оправдава с някакви си там изисквания на реалността. Щом като толкова разбира от това, кое как трябва да се направи, защо сам не си изгради бизнес, нали така? Като мене, аз как съм го изградил?

 Ще ви кажа как: моят бизнес го дължа на баща си, който беше умен човек, генерал от ДС. Тези хора (от ДС) първи разбраха, че комунизма поставя редица ограничения пред развитието и забогатяването на отделния човек и първи приеха изцяло идеите на капитализма за върховенство на егоизма и личното обогатяване. Те сътвориха и ръководиха преминаването на нашата загниваща икономика от държавни в частни ръце. Днес много хора ги плюят, но те са тези които измислиха как да приберем парите на социалистическия гражданин, чрез финансови пирамиди и първи частни банки, пари които този гражданин използваше само за да си купува, ядене, пиене, покъщнина, жилище, автомобил и да ходи на море. Да, те прибраха парите на безмозъчните комунистически гарждани в банки, създадени от ДС и си ги разпределиха по-между си, чрез раздаването на така наречените необезпечени кредити.

Именно с такива пари е създаден и моят бизнес и аз се горедя с това. И това е правилно, защото всичко създадено по времето на комунизма бе създадено от хора като баща ми и като такова трябваше след падането на този строй да отиде пак в техни ръце, обикновеният безмозъчен гражданин, който днес нарича себе си специалист, той нямаше право да разполага с тези пари и за в бъдеще не смятам, че трябва да допуснем да разполага с пари също.

Цялата трагедия на България е, не че нейната икономика е в неправилни ръце, както се опитват да втълпят разни „специалисти“, а именно, че знанията и уменията са в неправилни ръце, ръце които за да дадат искат пари. Аз веднъж си направих експеримент, дадох на един специалист 5 000 лв. заплата и му казах, че искам да направи това и това. Той не успя, оправдаваше се, че машинният парк на моето предприятие, който купих преди 15 години втора ръка е морално остарял и не може да се постигнат с него очакваните от мен резултати. Почна да ми говори за необходимостта от инвестиции в модерни технологии и , представяте ли си, в по-добри условия за работа, защото дори техниката отказвала да работи при настоящите такива. И това ми го говори при пет хиляди лева месечна заплата? Какъв специалист е този – псевдоспециалист. Ето затова казвам, че нямаме специалисти, а само алчни псевдоспециалисти. Аз ако дам 5000 лв. на най-долната курва, тя ще направи чудеса. Затова специалистите са по-долу от курвите в заплащането. А и курвите са патриотки, не бягат в чужбина, като специалистите и слава богу, че поне тях можем да задържим в страната.

