Етикети

, , , , , , ,

vma-vencislav-mutafcjiiski-696x392

Представям ви ексклузивното си интервю с началника на Оперативния щаб за борба с коронавируса:

– Здраве желаем, г-н Генерал – може ли да вляза?

– Можете да влезете, но не съм сигурен, че ще можете да излезете – поне не и в близките 14 дни.

– Благодаря ви, че се съгласихте да се срещнете с мен и да отговорите на въпросите ми.

– Не ми благодарете предварително, защото не съм сигурен, че ще мога да отговоря на всичките ви въпроси. Откакто участвам в тези брифинги, се наслушах на какви ли не тъпи въпроси, на които и Господ не би могъл да отговори, но това не е най-страшното. Най-страшното е, че след всеки досег с журналисти се чувствам все по тъп и по-тъп и се улавям, че самият аз вече говоря глупости. Честно ви казвам, започвам да разбирам хората, които не гледат телевизия и не четат вестници. Така че карайте направо, а аз ще отговоря, докъдето ми стигнат умствените възможности.

– Да започнем с първия въпрос – Защо хората не могат да излизат свободно навън и да се разхождат из парка с децата си?

– Вижте, аз самият не се срещах с много хора и преди. В началото на кризата смятах, че хората са умни, но след първите няколко брифинга, когато различни журналисти започнаха да ми задават един и същ въпрос под различна форма и да задълбават в незначителни неща, се уплаших. Щом, рекох си, представителите на четвъртата власт са толкова прости, то какво остава за обикновеното население, а и, честно казано, досегът ми с изпълнителната  и законодателната власт също не ми вдъхна доверие в умствения капацитет на нацията. Тогава реших, че към редовите хора трябва наистина да се подхожда като към пушечно месо, със строги заповеди и жестоки наказания. Загуба на време е да обясняваш на всеки каквото и да било, още повече, че почти всеки българин си има собствена теория на нещата. Ако слушате внимателно брифингите, ще се убедите, че и журналистите не слушат какво питат техните колеги, а единствено се стремят да се доберат до микрофона, за да зададат собствения си въпрос, който са намислили още преди да влязат в залата и, убеден съм,  постоянно са си го повтаряли на ум, за да не го забравят докато им дойде реда и поради това не са чули, че вече някой го е задал. В този смисъл, аз смятам, че българите са глупаци и независимо колко пъти сме им повтаряли какви мерки трябва да вземат, ако ги оставиш на самите себе си, те няма да ги вземат.

– Тогава кога да очакваме да паднат ограниченията?

– Този въпрос ми е любим, но понеже сега сме на спокойно място в моя кабинет, без около нас да жужат ято журналисти, ще мога да ви отговоря по разбираемо. Мерките ще паднат, когато вирусът спре да съществува по целия свят и остане само в България. Когато всички чужденци го преболедуват  и добият имунитет към него, тогава и само тогава ще пусна българите свободно да щъкат където си искат, защото тогава ще можем да разчитаме на помощ от целия свят, за да се справим с него. Освободим ли българите днес, ще трябва да разчитаме само на себе си, което ще рече на никой.

– Но не сте ли съгласен, че все пак всички ще трябва да преболедуват вируса и – рано или късно, тези които се разболеят по-тежко, ще се наложи да бъдат обгрижени от здравната ни система? Тоест това което правим в момента е само отлагане на неизбежното?

– Ето, отново тъп въпрос, идва ми да ви прасна по главата с нещо тежко и да ви впиша в статистиката на загинали от корона вируса, защото ако не беше той,  нямаше да има нужда да отговарям на тъпия ви въпрос. Аз нали това ви обяснявах до сега?! Естествено, че всички – така или иначе, ще го прекараме този вирус – или хайде, почти всички, но ако всички се разболеем едновременно, няма кой да ни помогне. Представете си, че сте на плажа с още хиляда човека и един спасител и нито един от вас, освен спасителя, не може да плува, но решите всички едновременно, без спасителя,  да влезете в морето и започнете да се давите. Представихте ли си го?

– Да.

– Браво, поне въображение имате. Отговорете ми сега на въпроса, колко човека ще успее да спаси спасителя на плажа?

– Ъ-ъ-ъ-ъ! Един?!

– Отново Браво! Явно все пак имате някакво образование. Поздравете учителката си по математика от мен – ще кажа на Бойко да и даде хиляда лева, напомнете ми да не забравя. Ние сме в същата ситуация, само че аз съм спасителят, но нямам лекарство и в моя случай дори и един да се дави, няма да мога да го спася, тоест аз съм в по-лошо положение дори от спасителя на плажа. Затова не давам на никой да излиза.

– Мисля, че ви разбирам, но все още не мога да ви разбера. Ние няма всички да умрем от корона вирус , дори и всички да се заразим с корона вирус. На Земята има много най-различни болести от които умират постоянно много хора и то болести, за които има лекарство, тоест, наличието на лекарство не е гаранция, че човек ще оживее от която и да е болест, а освен това много хора умират от чисто нещастни случаи, като катастрофи или пък във военни конфликти. Каква е разликата дали ще умреш от корона вирус или от тигана на жена си?

– Вие все още не можете да разберете причината за всички тези мерки, нали? Не успявате да откриете разликата между другите заболявания и корона вируса?

– Честно казано, да. Не разбирам защо не ни оставяте да умрем от корона вирус, докато ни оставяте – имам предвид здравната ни система като цяло, да си умираме свободно от всякакви други болести?

– Вече сте близо до същността на причината, но все още ви убягва. Сега ще ви запозная с теорията на конспирацията. Виждате, че целият свят предприе драстични мерки за справяне с корона вируса и се питате защо не се въвеждат подобни мерки и при други заболявания. Отговорът е: Защото всички ще умрат, но някои няма. И нашата задача е да предпазим тези, които няма да умрат. Както сам отбелязахте, срещу другите болести съществуват ваксини и лекарства, но срещу тази няма, на всичкото отгоре този вирус се оказва силно заразен и с все още неустановен, но несъмнено дълъг период на преживяемост върху различни повърхности. Най-лошото е, че не е изпуснат от някоя секретна лаборатория, а се е пръкнал от майката-природа, която смятахме, че вече сме подчинили. Този вирус не подбира и няма гаранция, че няма да зарази неправилните хора.

– Кои са тези хора?

– Как кои, глупако! Елита на света, тези които управляват тази грешна Земя, тези, които я владеят, тези, които притежават богатствата ѝ и се разполагат с тях, така, както намерят за добре. Това е страшното, че те също се разболяват и могат да умрат, а вярват, че са близо до постигане на безсмъртието, но сега разбират, че бъркат липсата на стареене с безсмъртие и че никой не може да им гарантира безсмъртие, защото дори да те пазят най-добрите, най-елитните охранители,  те са безсилни срещу корона вируса. Виждате, че дори и в България, вече имаме болни депутати, бизнесмени и т.н.  Нашата главна задача, задачата на целия свят, е да опази точно този световен елит. Затова вие нямате право нито да излизате, нито да работите, нито да мислите и да задавате тъпите си въпроси. Радвайте се, че все още имате право да живеете.

– Добре де, но как да живеем, ако не можем нито да излизаме, нито да работим, за да не ви заразим?

– А бе това никой не го интересува, стига толкова с тъпите ви въпроси – и без това ви казах прекалено много. Аз излизам, а вие оставате тук докато реша.

– Но, как да си публикувам интервюто?!

– Ти не разбра ли, че това интервю бял свят няма да види, просто реших да си поговоря с някой. Ти по-добре се моли да излезеш от тука, а не мисли за интервюто.